Monday, September 16, 2013

Middagstips

Jeg titter innom med et lite middagstips:)
Dette er sunn og god mat som det går fort å lage. Målene tar jeg på slump,
men dette var en god middag til tre.

Spinatsalat:
1 liten pakke baby-spinat
1-2 ss god olivenolje
2-3 ss revet fersk parmesan
kvern over litt salt og pepper og bland alt sammen.

Denne spinatsalat-oppskriften har jeg fått av fineste ReVinyl, og jeg bruker den ofte! Nydelig til både kjøtt, fisk og pasta, eller helt for seg selv med godt brød til.



Lun pasta-salat:
200g Fullkornsspaghettini (eller spaghetti) brekkes opp og kokes al dente
200g laksefilet skjæres i skiver og stekes et par minutter
Grønnsaker du har for hånden,
i dag brukte jeg blomkål- og brokkolitopper som jeg kokte 3-4 minutter. Fersk asparges passer også godt.
Cherry- eller plommetomater, 10 stk.

Saus:
1 ss god olivenolje
3 ss sweet chilisauce
2 ss soyasaus
blandes sammen


Når pastaen er kokt, hell av vannet og skyll den raskt under kaldt vann for at den ikke skal bli klebrig. Bland inn laksen og grønnsakene. Hell over sausen og vend den forsiktig inn. Server med spinat-salat.

Denne middagen gjør du på 20 min :-)



Vel bekomme!

***

Elin 

*beklager noe skral bildekvalitet. Er kamera-løs om dagen, og bildene er tatt med iPhone.

8 comments:

  1. Det så deilig ut, takk for tips!

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    ReplyDelete
  2. Takk for oppskrift så deilig ut.Den du hadde på treffet
    var det spagetti,kylling og scampi mer husker jeg ikke?

    Skal på jentefest nå på lørdag og vi skal alle ha med to
    tapas retter så jeg tenkte på denne:)

    Klem -L-

    ReplyDelete
  3. Så utrulig godt det såg ut:)kjempefine bilder!
    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  4. NAM! Dette må prøves! Alltid glad for nye gode oppskrifter :)
    Fin kveld til deg, Elin!
    klem

    ReplyDelete
  5. You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to
    be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get
    the hang of it!

    Also visit my website: Big Brother Au

    ReplyDelete
  6. I'm really enjoying the design and layout of your
    website. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come
    here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Outstanding work!

    Also visit my webpage ... pure mango []

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)